Home » TOP 20

TOP 20 - 30 dni


Zobacz 10 porad dla kupującego

1. Zawsze dokładnie przeczytaj opis przedmiotu i upewnij się, co jest obiektem sprzedaży. Bowiem aukcje z autentycznym pudełkiem po komputerze, czy telefonie komórkowym to rzadkość. Upewnij się też, że dany produkt faktycznie jest danej marki, którą ma być.

2. Sprawdź dane sprzedawcy lub sklepu. W serwisach aukcyjnych możesz sprawdzić komentarze otrzymane, jak i wystawione. Komentarze kwestionujące oryginalność towaru, jego jakość albo opisujące problemy z reklamacją powinny dać Ci do myślenia. Przejrzyj fora internetowe, a znajdziesz tam informacje nie tylko o samej działalności sklepu, ale także na temat jego produktów. Dowiedz się, czy kupiona rzecz jest zgodna z opisem. Jeśli masz wątpliwości i pytania, to po prostu napisz maila do sprzedawcy. Jeśli nie odpowie, to znak, że nie należy z nim robić interesów.

3. Regulamin sklepu nie powinien różnić się od obowiązującego prawa. Musi być czytelny, zrozumiały i musi być w nim zapis dotyczący reklamacji i zwrotu towarów. Zgodnie z prawem kupioną w sieci rzecz możesz zwrócić w ciągu 10 dni bez podawania powodów. Musisz odesłać ją w ciągu dwóch tygodni od momentu poinformowania o tym sprzedawcy. Jeśli w regulaminie sklepu widnieje informacja „zwrotów nie przyjmujemy”, zastanów się, czy na pewno chcesz u tej osoby zostawić swoje pieniądze.

4. Sprawdź, czy strona posiada protokół SSL. Bowiem kupując będziesz podawać swoje dane i być inne ważne informacje. Właśnie dlatego w przeglądarce internetowej adres strony powinien zaczynać się od „https”, co oznacza, że strona jest szyfrowana. Często bezpieczne połączenie oznaczone jest też symbolem kłódki.

5. Prywatność to podstawa. Zatem, kiedy już skończysz zakupy albo po prostu zakończysz pobyt na stronie danego sklepu, koniecznie się wyloguj. Nie pozwól, by osoby postronne miały dostęp do Twojego konta.

6. Nie kasuj maili otrzymanych od sprzedawcy. Zachowaj je przynajmniej do momentu, aż sprawdzisz czy otrzymany towar, to faktycznie ten, za który zapłaciłeś. Korespondencja może się przydać w przypadku jakichkolwiek sporów.

7. Pożądaną praktyką ze strony sklepów i sprzedawców na aukcji jest informowanie klienta, kiedy przesyłka została nadana. Większość firm kurierskich pozwala nawet śledzić, gdzie jest przesyłka, umożliwia to też w niektórych przypadkach Poczta Polska.

8. Jeśli kupujesz przedmiot na prezent, sprawdź, czy skwapliwy sprzedawca nie dołączy do przesyłki paragonu. Często istnieje możliwość opakowania na prezent, a dołączając ozdobną torebkę do zakupu, na pewno zachwycisz obdarowanego.

9. Jeśli nie zgadza się kolor, rozmiar albo jeśli produkt jest wadliwy, skontaktuj się mailowo ze sklepem lub sprzedawcą, wyjaśnij, co jest nie tak i sam zaproponuj rozwiązanie. Nie szukaj zwady, a jeśli sprzedawca będzie niemiły, nie wdawaj się w dyskusję. Zorientuj się, czy serwis aukcyjny nie ma jakiegoś programu ochrony kupujących. Napisz oficjalne pismo z żądaniami i wyślij pocztą za potwierdzeniem odbioru. Im bardziej oficjalne pismo, tym lepiej dla kupującego.

10. Pisz komentarze. To nie tylko grzecznościowa sprawa. W ten sposób możesz zarekomendować uczciwego sprzedawcę lub ustrzec innych w przypadku oszustwa. Zazwyczaj, w rewanżu, sprzedawca wystawia podobny komentarz, co może okazać się przydatne, jeśli sam będziesz chciał coś sprzedać.