Artykuły sponsorowane, reklama na portalu – cena i opinie

Artykuły sponsorowane są, z dwóch powodów, najlepszą formą dotarcia do odbiorcy. Ta często niedoceniana przez marketingowców forma promocji, ma wiele więcej zalet niż typowy baner reklamowy. Poniżej o naszych artykułach sponsorowanych i ogólnie o reklamie.

Artykuł sponsorowany

Artykuł sponsorowany jest formą reklamy, którą publikuje się w internecie lub prasie drukowanej. Często zlecany przez agencję reklamową lub bezpośrednio przez firmę. Wygląda jak normalny tekst niewyróżniający się spośród innych zamieszczonych w danym medium, ale promuje dany produkt lub wydarzenie.

Kto pisze artykuł?

Artykuły mogą zostać zlecone do napisania przez copywritera, który pracuje na zlecenie reklamodawcy lub tworzy treść na dany portal. Oczywiście im sprawniejsza ręka redaktora, tym lepiej, bo artykuł nie powinien różnić się od innych treści zamieszczonych na portalu.

Jaki artykuł sponsorowany jest najlepszy?

Bez wątpienia, artykuł sponsorowany powinien spełniać kilak warunków, by jego obecność w sieci przyniosła zamierzony efekt. Bowiem jego poczytność zależy od jego pozycji w wyszukiwarce Google. Zatem artykuł sponsorowany powinien:

  • posiadać od 1000 – 3000 znaków;
  • powinien mieć nagłówki H1, H2 i H3;
  • powinien  mieć pogrubienia słów kluczowych;
  • powinien  zawierać przynajmniej jedną grafikę;
  • powinien linkować do ważnych źródeł;
  • powinien mieć rozsądną proporcję słów kluczowych do ilości znaków.

Dlaczego artykuły są lepsze od banerów reklamowych?

Artykuł sponsorowany jest znacznie lepszą reklamą niż baner, o ile został napisany zgodnie z zasadami SEO i znajduje się na portalu, który jest dobrze widoczny w wynikach wyszukiwania. Dlaczego? Ponieważ coraz mniej osób klika w reklamy graficzne, a dobry artykuł, post, wpis, czy notka, angażują odbiorcę znacznie bardziej niż pojedynczy baner graficzny.

Przeczytanie tekstu pozostawia więcej wrażeń u odbiorcy niż ujrzenie kolejnego kolorowego obrazka. Jednak największą zaletą artykułów sponsorowanych jest to, że pozostają one w wyszukiwarce internetowej na zawsze lub na wcześniej określony okres.

Artykuł, który został poprawnie napisany, będzie widoczny w Google, gdy ktoś wpisze w okno wyszukiwarki, słowa znajdujące się w tytule zamówionego artykułu. Artykuły stworzone zgodnie z zasadami SEO, mają najlepsze opinie wśród reklamodawców.

Ile kosztuje artykuł sponsorowany?

Ceny artykułów sponsorowanych mieszczą się w bardzo szerokich widełkach i zależą od:

  • grupy docelowej;
  • tematyki i branży;
  • udostępnienia materiałów źródłowych;
  • miejsca publikacji;
  • rodzaju wytycznych dotyczących treści;
  • konieczności przeprowadzenia analizy produktu;
  • zaproponowania materiałów graficznych, przygotowania tabel i wykresów;
  • konieczności opierania się na źródłach w innym języku;
  • umieszczania przypisów i odnośników.

Jak widać poniżej, artykuł sponsorowany może urosnąć do rangi publikacji naukowej, ale oczywiście nie zawsze jest to zalecane. Bowiem często proste teksty, bardzie angażują czytelnika, niż obszerne felietony.

Ważna uwaga: Kupujący artykuł sponsorowany, często wybór platformy opierają na statystyce odwiedzin. Jest to błąd, ponieważ nikt nie zagwarantuje, że czytelnicy danego portalu wejdą na dany artykuł. Wyjątkiem są znane serwisy typu Onet, Interia, O2, czy WP, które mają stałych użytkowników, którzy przeglądają stronę główną.

Ceny treści reklamowych w formie tekstu są w przedziale od: 29 do 500 zł. Oczywiście jest to cena za samo napisanie artykułu, a nie jego promocję.

Więc, gdzie kupić artykuł sponsorowany

Zalecamy kupowanie artykułów reklamowych na portalach zgodnych z branżą produktu, który reklamujesz. Więc artykuł o kawie nie uzyska wielu odsłon, gdy pojawi się w serwisie motoryzacyjnym. Prawdopodobnie nie pojawi się on również wysoko w wynikach Google, bo zostanie uznany za niezgodny z główną treścią portalu.

Kupując artykuł, zapytaj wydawcę, jaka ilość osób miesięcznie, ma szansę zobaczyć Twój tekst.

Gdzie zamieścić tekst reklamowy? Najlepiej sprawdzić wszystkie strony powiązane z Twoją branżą i wysłać email z zapytaniem. Warto zrobić szersze rozeznanie, bo niektóre portale mają ekstremalnie wysokie ceny, które nie przekładają się na ilość wyświetleń artykułu.

Zamieszczenie artykułu sponsorowanego w serwisie internetowym kosztuje od 29 do 20 000 zł. Niektórzy wydawcy umieszczają teksty na określony czas, przykładowo na rok.